7. A legszebb szám a világon

A tegnapi szeles nap jó volt. Megmutatta milyen milyen a rossz. Sőt. Miután kikeresgeltem magam, a map nap utvonalai között, leszakadt az eg. Dorgott, csattogott ömlött az eső. Termeszet Anyácska megmutatta, ilyen is tudnék lenni. De szeretlek titeket.
S valóban, bár a tudomány esőt jósolt, csodalatos időre ébredtünk. S csodálatos reggelire. S bőségesre. Estig tekertunk is vele, épp egy tepertyus pogacsat ettünk meg Esztergom után., s két sportszeletet. De ne szaldjunk. Ugye.
Drága Ordogseg, köszönjük a szállást, és a sok foldi jót.
Két lehetőség volt. Huszárvagas vagy körbe.
A duna mellett törtem pálcát. Hallgattam is vele. Jóska csak a fejét csóválta, de szótlan követett. Telitalálat. Kerekparos uton tudtunk menni hosszú távolságokat.

Környei reggeli


Esztergom.


Hamar elertuk. Haladtunk. Olya könnyet ment a bicikli mint a csuda. Mondta is joska, hogy ez gyerekjáték... Bezzeg előző este. Atruccantunk Szlovákiába. Majd vissza.





Bazilika.
Nem voltam biztos a nap végében, sem tav sem szint. Nem akartam húzni az időt. Imre mondta, ha mindenki volt a Bazilikában, ne menjünk fel. Mondom, én nem voltam. De nem banom ha megyünk tovább. Haladjunk.

Imre szemöldöke felfutott. Ha nem akarsz felmenni, akkor meg azért is felmegyunk. Hogy lassad.

Igy lett. Nem bántam. Kíváncsi is voltam, szépnek is tűnt. Esztergomi Bazilika na. Csupa nagybetűvel. El lehet menni mellette? Nem.
Az ötvenesek gyalogoltak. En korbetekrtem.

No itt kecetelek felfele a macskakovon, meleg van. Fejem lehajtva, lassan haldok. Rengeteg a turista. Vasarnap van. Kisvonat s társai. Furulyahang tolti ki a teret. Ranezek az impozans épületre. Balra át. Hallgatom a furulyat. Felkapom a fejem, mint az ökör kit megmart a bogoly...

O en edes jo Istenem,
Oltalmazom segedelmem...

Odagurultam mellé. Vegighallgattam. A nagy labujjamtol, a hajamig ludboros lettem.
- Köszönöm.
- Isten áldjon utadon.

Szavam nem volt. Penzem sem. Tovabbaltam. Gondoltam, megkeresem Imrét, hagyunk Neki egy Szűz Mária képet. 5 perc mulva értem vissza. Mar csak a kovek voltak a mlsolygos utcafurulyast elnyelte a föld. Le szerettem volna fényképezni, hogy tudjam megmutatni.

Néha jobb ha nem a memoriakartyara rögzítjük.

Esztergom utan pilis.

Teca kocsmaja


Pálos romkolostor



Komp



Márianosztra


Márianosztra...
Felkavart. Tudjátok rólam, nem vagyok mélyen vallásos. De az a tény hogy a templomra raepitettek a börtönt... Engem mélységesen felháborít.


Szép nap volt. Talan a legszebb. Volt miről írni.
Késő van. Aludni kell. Rosszra számítottunk, gyönyörű lett.

Comments

  1. kedves "kerékjárók"

    sok szerencsét, jó időt, s irjatok, nagzy élvezettel olvassuk az úti élményeiteket

    baráti üdvözlettel K. Zsuzsanna

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Őrület

Taverna Lani

5 év